Wielki TEST systemów "poziomowania❓" płytek

Mario Budowlaniec

566K wyświetleń334

    Systemy poziomowania od jakiegoś czasu zawojowały rynek remontowy. Mają pomagać amatorom w układaniu płytek, ale doświadczeni glazurniczy również wykorzystują je w swojej pracy. Sam od niedawna czasami używam.
    Systemów jest mnóstwo i nie układają one płytek do poziomu jak wskazuje nazwa. Bardziej mają za zadanie wyrównać sąsiednie krawędzie płytek. W teście sprawdzę kilka popularnych systemów.
    Rozdziały:
    00:00 Ogólnie o systemach
    01:20 System Diall z Casto
    05:10 System Teoklin z Leroy
    06:44 System poziomowania Marten
    08:35 System Kubala
    10:08 Ceny systemów klinowych
    10:31 System chiński skręcany
    12:17 System chiński zaciskowy
    13:33 System dzwonków Rubi
    15:27 System wkręcany Raimondi
    17:34 System Twist Level
    19:45 Porównanie cen
    20:07 Zakończenie

    * nie wykonuję usług remontowych i nie udzielam porad. W filmach pokazuję jedynie swoje doświadczenia z prac remontowych i nie są to profesjonalne szkolenia zawodowe. Moje sposoby nie zawsze mogą sprawdzać się w każdych warunkach.

    ✷✷✷✷✷ ODWIEDŹ MNIE NA ✷✷✷✷✷
    FACEBOOK - mariobudowlan...
    INSTAGRAM - mariobudowla...
    STRONA WWW, ✉ - mariobudowlaniec.pl

    Opublikowany 4 miesięcy temu

    Komentarze

    1. NONSENS

      20:06 - Dokładnie, jak jest krzywo to i systemy nie pomogą. Jak jest prosto to fachowiec da radę bez systemów.

    2. X slender

      Nie znam się. Ale tak teoretycznie to ten system bardziej sprawdziłby się na dużych płytach tak od 60 żeby rogi nie uciekły do środka lub do góry. ... Nie ma co tak mocno naciągnąć. Ale film przydatny.

    3. Adam Granda

      Wszystkiego dobrego

    4. Andrzej Bamberski

      Puenta do bani w tym filmie. Do czego na pewno uzywać systemów poziomowania? Do startu podłogi, trzymania mokrych jeszcze płytek zanim drugimi będziemy przesuwać ich pozycję. Czasem się przydają do wystartowania ściany bez listwy, albo gdy się równa dość dużo, na pewno do dużych płytek - formatów. Gdy nie ma takiej potrzeby, lepiej zrezygnowac , zajmują zbyt dużo czasu.

    5. Mateusz Zakrzewski

      Super filmik moim zdaniem najlepszy system poziomowania płytek to ten chiński 🤔😀😀🤣🤣🤣🤣

    6. Jan Paweł Długi

      Niepotrzebne koszty

    7. Krzysztof Piotr

      Ja używałem chiński system i mogę polecić w 100% można nawet zostawić na kilka dni.

    8. Dariusz Paradowski

      Witam i szacunek za fajnie nagrany film o systemach poziomujących, z tego filmu dowiedziałem się ze aż tyle tego jest dodam żę używam Kubali od lat i bardzo sobie chwale, pozdrawiam.

    9. Ka19

      ten system przydatny przy dużych płytkach, a nie do równania krzywych

    10. Grzegorz Wilk

      Hmmmm....Na płytkowanie po muldach super!

    11. luckernml25

      Z góry wiedziałem że "chiński" wygra. Prosty, niedrogi i niezawodny. Bardzo dobry materiał nagrałeś.

    12. jote

      Używałem Dextera z Leroy Merlin, przy płytkach o boku 40 cm, kładłem po dwa klipsy na bok. Mimo silnego naciągania, może dwa klipsy się zerwały (powierzchnia- kuchnia, łazienka i spory przedpokój). Także jestem zadowolony

    13. Łukasz Ebertowski

      Tak jak mówisz czyli standardowe położenie grzebień krzyżyki i dowiedzenia.Mojim zadaniem gdyby kafelki w tych czasach był nie jak banany to też by Lepiej się kładło ale wiadomo ktoś wpadł na pomysł ty rob banany a ja systemy zarobimy 😁.A fachowcy będą się wku... Pozdrawiam

    14. Leszek Magda

      Mario,najlepszy jest dial z Castoramy,i układanie na grzebień 9 mm

    15. Leszek Magda

      No to Rubi dał dupy

    16. Leszek Magda

      Ten system na dwa kliny to największe gówno na świecie

    17. Leszek Magda

      Mario ,takim grzebykiem ,to możesz się po plecach podrapać,a pod ten system stosuje się grzebień 9 mm

    18. Kamil

      11:00 używam polecam! Praca na tym systemie to przyjemnosc ze ja tego wczesniej nie znałem! Plytki z poza gatunku ida jak 1klasa na samych krzyżykach. Nie bawcie się w kliny różnica niebo a ziemia!:)

    19. Marcin Goraus

      Super test! Powiem szczerze, że mam zamiar spróbować swoich sił w kładzeniu płytek. Chciałem użyć któregoś z systemów poziomowania, ale mam wątpliwości, czy którykolwiek z nich się nada, zważywszy na to, że płytka od strony "widocznej" nie jest płaska, a trochę pofalowana. Mam dokładnie takie płytki: www.opoczno.eu/karta-produktu/bachata-white-glossy,932.html

    20. T P

      Dobry test. Rzeczowo i konkretnie

    21. Robert robarco

      Film oceniam na 4+ bo Całość materiału bardzo dobra. Jednak powinno to być w dziale DIY bo każdy płytkarz robi takie cuda bez takich systemów....

    22. Oskar Jensen

      Jak nazywały się te ostatnie co najlepiej wypadły

    23. blu_ajs Beatz

      Super film, pozdrawiam

    24. Patryk Miszewski

      Ja pracuje na klinach i zacisku firmy RUBI i używam grzebień 10mm i sądzę że jest to minimalna wielkość grzebienia. Pracuje się bardzo dobrze i dociskam 4 płytki w rogach i trzyma bardzo dobrze

    25. Janczojan małopolska

      Mam chińczyka i wystarczy a krzywą płytkę trzeba krzywo przykleić

    26. Artur L

      Hej. Super zrobiłeś tę prezentację systemów wyrównywania płytek. Faktycznie mnóstwo systemów z wadami. Ja używam systemu Kubala. Uważam je za najlepsze spośród przedstawionych na filmie. Klipsy są mocne, nie urywają się, łatwo odskakują przy demontażu klinów. Po za tym faktycznie mają stopkę, która wchodzi pod niewielką grubość kleju. Kliny również super, sztywne, szerokie, nie zużywają się, docisk płytki wystarczający. Ja używam szczypiec metalowych Kubala Smart System za 129 zł, trochę droższe niż te plastikowe. Są stabilne i nie ma strachu, że coś w nich pęknie. Używam tego systemu dość często, ale od wymiaru 60x60 oraz desko podobnych długich. Uważam, że system ten po za tym, że pozrównuje ewentualnie nieco krzywe płytki, to ważniejsze, nie pozwala na zmianę poziomu podczas schnięcia kleju, który może w różnych miejscach inaczej ściągać, z różnych powodów.

    27. kub ii

      OSTATNIO NA LEKCJACH ZDALNYCH TEN FILMIK ZOSTAL PUSZCZONY. GRATULACJĘ MARIUSZ😀

    28. Tomasz Sulkowski

      Masz racje 100% równe podłoże i docisk kleju a te systemy to chyba jak ktoś sie uczy.

    29. Nicolas Skowron

      Mario Budowlaniec jest najlepszy!!! - pozdrowienia dla Mario ze Szwajcarii

    30. kaziu kaziu

      Szkoda kasy na to

    31. Przemysław Czeczora

      lapa w gore dobry odcinek

    32. Typhon 777

      👍

    33. Android Game Phone Fun

      A jak w pokojach mam 8mm panele do tego podkład 1.5mm ogrzewanie podłogowe i teraz wychodząc z pokoju chce kafle mieć na przedpokoju to dobierać grubość kafla i grzebień tak by zlicować te wysokości by uskoku nie było bo np jak dam kafel który ma grubość 1cm do tego grzebień 8mm (kafel 60x60) to to już będzie wyżej niż panele w pokojach jak to zgubić ugryźć?

    34. Marco Franko

      bardzo dobra roobotaaa

    35. piotr treder

      Jestem pod wrażeniem twojej wiedzy, chyle czoła. Zawsze oglądam z przyjemnością. Pozdrawiam

    36. Marcin Tabisz

      Pozdrawiam

    37. Mefiasty

      do SPP zalecany jest klej rozpływny

    38. Madmax 1

      Fajny film :) Ale pytanie czy te wynalazki są potrzebne ? pomocne pewnie tak, jak kiedyś sam robiłem łazienkę to nie wiedziałem że takie coś jest i że może być przydatne . Wiadomo że jak się robi coś pierwszy raz coś może nie wyjść ale nie jest źle :) , później zrobiłem podłogę siostrze w łazience i wc. Porównując moją prace amatora do późniejszej pracy fachowca za duże pieniądze co robił kuchnię to moje płytki były lepiej położone . No ale teraz będę miał grubszą robotę u mnie w nowym domu i wszelkie rady mile widziane :) pozdrawiam

    39. Sebastian Surmiak

      Brak mi słów materiał ekstra !!

    40. Krzysztof Troka

      Dziękuję Mario za materiał, jako że nie lubię jednorazówek kupiłem zestaw chiński, ten pomarańczowy, który trzeba dokręcić, a stawiło żuje płytki drucik w kształcie literki t. I powiem szczerze jestem zadowolony, używałem na podłodze i ścianie bez klucza na jeden dzień pracy powinniśmy mieć ich od 100 do 150 szt jeśli pracujemy na podłodze. Przy ściąganiu na jednej łazience straciłem może z 8 sztuk, zestaw polecam. Pozdrawiam

    41. Przemysław Sobański

      Kupiłem Tagred na Allegro i w opisie jest, że minimalna ilość kleju pod płytką 6 mm, a wysokość podstawy klipsa to... 8 mm... Płytki gres "panelopodobny" 20x80 cm, grubość płytki 8,3 Mam wrażenie, że do grubszych płytek one są. Klipsy wytrzymałe, kliny spokojnie do ponownego użytku. Szczypce mogą być, chociaż w ustawieniu na najmniejszy zakres przeszksdza sprężyna.

    42. Bardzo Dobrze

      Dzięki Mario.

    43. grzegorzrada

      👍

    44. Christoph Majcherek

      Chinskie najlepsze, zamowilem , moze i nie potrzebne ale u sasiada Klient widzial i jak nie bedzie takich to znaczy ze nie profeshonslista ale bez zdecydowanie sie da i jest dobrze

    45. Mariusz B

      o KURWA mega dobry test, no po prostu zajbeisty. Materiał prawdziwe złoto.

    46. maciek mac

      systemy dla amatorów co nie umieją płytek układać!!! płytki niech kładzie zawodowiec

    47. Karol

      Wyszło na to, ze najkorzystniej jest kupić ten "chiński system". Poza tym tak jak mówisz, nie jest to niezbędne do dobrego ułożenia płytek, a te gadżety mogą ewentualnie nieco ułatwić pracę. Wielki szacunek za włożoną pracę i środki w przygotowanie filmu. Pełna profeska :) Leci subek.

    48. Edmund Sig

      Swietny film. Dzieki.

    49. Tomasz Swiatek

      Kolego sproboj Peygran

    50. marek kwiatkowski

      Witam. Ja pracowalem z Dialem i również uważam że klipsy są za grube. Podstawa to przygotowanie prostego podłoża i klipsy są nie potrzebne.

    51. G F-K

      fajny test - uzywam casto pozdrawiam Grzegorz

    52. Mateo Ant-RemBud

      A gdzie system proling. Najlepszy chyba

    53. Alex1997pl

      Bardzo dobre, rzetelne porównanie! ale znalazłem mały błąd, w 5:16 jest mowa o ilościach DEXTER Teoklin, tam powinno być 50 klipsów i 100 klinów, stąd cena. Poza tym super! widać, że włożyłeś w to dużo pracy i zaangażowania!

    54. Waleczny

      Bardzo polecam również system zaciskany klinami firmy pro, przy nawet mocniejszym dociskaniu szczypcami nic nie pęka i nic sie nie zrywa, szczypce mają również super, z regulacją/ogranicznikiem docisku i można je dostosować do różnej grubości płytki, ostatnio testowałem i szczerze polecam

    55. Jacek K

      Ten chinski od spodu klips jakby był na mimośrodzie docisnalby nawet nierówne grubością płytki

    56. Arek Olawski

      Dzięki

    57. Boberek Bobrowy

      Drogi Panie trzeba było przeczytać instrukcję od Rubi :) Paski należy wrzucić do wody min na poł godz. Przed rozpoczęciem prac.Wtedy nie pękają.

      1. Mario Budowlaniec

        Czytałem. Nie ma takiej informacji w instrukcji.

    58. J Troch

      Suuuper dzięki! Nie raz patrzyłem na różne systemy myśląc....ciekawe które....teraz wiem !

    59. Lifes Good

      To który system polecasz bo już sam niewiem?

    60. Krzysztof Gil

      Raz użyłem klinow-te z półokraglymi klipsami. Nie chciałem wyrównać płytek tylko zapobiec wciągnięciu na kleju i udało się ale.. zrobiłem to tylko dlatego że podłoże nie było idealne a płytki były 80/80 cm rektyfikowane. Moim błędem było tylko to że zrobiłem to w sobotę i po weekendzie ciężko było usunąć klipsy,niektóre musiałem wycinać nozykiem-nauczka na przyszłość...

    61. xszpiegx

      W ostatnią sobotę kładłem płytki i jako, że robiłem to pierwszy raz system bardzo mi się przydał. Korzystałem z "chińskiego" systemu. Bardzo fajny, łatwy i wygodny, ale faktycznie lepiej poruszać kilka razy, żeby nie przyschło z klejem, bo następnego dnia nie wszystkie ładnie wyszły i z 5 urwałem. Ale ogólnie polecam.

    62. Marek Maciorowski

      Wydaje mi się ,że te płytki powinny być ułożone z przesunięciem 1/3 wtedy wybrzuszenie pośrodku na płytce jest niwelowane

    63. pieknyborys

      Jak dla mnie system chinski przy cenie zakupu grzybków jest najlepszy....uzywam ich od 3 lat i są dosłownie wielokrotnego lub wieloletniego użytku...

    64. Marcin H

      Z tego co ostatnio widziałem w Leroy są dostępne również żółte klipsy pod węższą fugę, nie sprawdzałem, ale możliwe, że mają cieńszą podstawkę. Weryfikacja mojego wywodu raczej wymagana :)

    65. Rafał Talaga

      Panowie pomocy.Kupiłem retyfikowane płytki 120x20 grubośc 10mm.Sa one nierówne bananowe.Dziś rano musiałem zerwac kilka sztuk bo głuche były.Czy to norma ze płytki sa krzywe?Przywożyłem poziomice i banan

    66. Adam DADASIEWICZ

      Na ścianę to może i warto, ale też nie jestem przekonany. A najbardziej podoba mi się ta ,,chińszczyzna"

    67. edek

      plytka zawsze opada na kleju i traci milimet czy dwa ale to szczegół

    68. dobrychlopaczyna21

      kubala i chinskie najlepsze:)

    69. Bartosz Alchimowicz

      W Martenie dobrze jest wyprostować te skrzydełka jak jest mniej kleju. Dla mnie jako amatora dobra rzecz.

    70. Demon

      To ja już wolę dobrą poziomicę i krzyżaczki

    71. Kamil Zajac

      U mnie po tych systemach część płytek głuchych, bo wstały od kleju. Pewnie niedługo będzie trzeba skuwać i jeszcze raz kłaść

    72. Szymon Gawlas

      A mnie te systemy nie przekonują. Nie ma to jak krzyżaki i poziomica. Ostatnio kładłem gres bodajże 15x60 klasa 1sza a krzywe to jak... I wtedy taki system na pewno nie pomoże.

    73. Dariusz Bielak

      Ja kładę płytki bez żadnych systemów kupę lat może dłużej mi schodzi bo nieraz czeba płytkę oderwać poprawić itp ale na koniec jest igła bez pierdolenia się ze systemami i wydawaniem nie poczebnie kasy

    74. marek gnas

      Super filmik

    75. Grzegorz Twardowski

      obejrzałem i pod wrazeniem... używam w domu chińczyków wielorazowych i jestem zadowolony a pracując w Casto nie wiedziałem że Dial tak szybko się zużywa. Po filmie i analizie dalej zostanę przy skręcanych a nie klinowych. Dzięki za materiał.

    76. 0 A

      Dziś skończyłem fugowanie kafli na podłodze położonej z wykorzystaniem systemu Marten, ale skorzystałem z klipsów białych, które są cieńsze i pozwalają robić fugę 1mm. Bez jakiejś wazeliny mogę potwierdzić, że Marten jest banalnie prostym, tanim, a przy tym naprawdę skutecznym systemem. Kliny używałem po dwa, trzy razy. Poza tym, że się ubrudzily z kleju dalej nadają się do użycia. Klipsy 1mm mają bardziej płaskie "stopy" więc wchodzą pod płytkę położoną na grzebień 8mm bez problemu, wejdą nawet na 6 mm. Poza zaletami system klipsów ma dwie wady zasadnicze. Pierwsza to ta, że po usunięciu klipsów zostaje w szczelinie między płytkami w miejscu przyszłej fugi plastik. Teoretycznie chowa się pod linią płytek, ale z obawy o grubość warstwy fugi w tym miejscu nożykiem do tapety wycinałem ile się dało ten plastik. Druga wada to taka, że ten zostający plastik mocno utrudnia czyszczenie szczeliny z resztek kleju. Na krzyżykach po ich usunięciu nie ma tego problemu. Klipsy białe mają przewężenie nie przy samej stopie ale właśnie trochę nad nią Stąd ten zostający fragment. I niestety nie każdy klips przy usuwaniu pęka na przewężeniu, czasem pęka powyżej. Kilka klipsów (2-3) na ok 400, pękło przy dociąganiu, ale to raczej mój błąd. Tu należy pochwalić systemowe szczypce bo uniemożliwiają "przeciągnięcie" klina za daleko. Płytki miałem 9mm grubości format 60*15cm, układane na zakładkę. Więc że facto na jedną płytkę dawałem 8 klipsów. Oczywiście trafiła się jedna wybrzuszona i tej za Chiny żaden system nie dociągnie.. Generalnie jestem zadowolony, podłogą wyszła idealnie równa w płaszczyźnie. Tylko ten odpad po użytych klipsach...sporo tego. I raczej nie do przetworzenia, bo to odpad budowlany, tak go u mnie pani na punkcie segregacji zakwalifikowała.

      1. 0 A

        No i zapomniałem podziękować za ten test, bo bardzo mi pomógł w wyborze systemu;) Choć wybór dla fugi 1mm jest ograniczony

    77. peter smith

      Super sprawa taki system dla amatora, pierwszy raz z tym zetknalem sie jakies 7 lat temu w UK , zakupilem w B&Q(sklep budowlany) to byl chyba ich firmowy marka , nie pamietam, dzieki temu zaoszczedzilem kupe £ , jak bede wykanczal dom w PL to napewno bede korzystal z takiego systemu, pozdrawiam.

    78. Sebastian Tokarski

      Ogólnie systemy chyba bardziej dla amatorów którzy nie potrafią ułożyć płytek żeby nie wyły

    79. mu330 grim luck!

      Pod filmikiem 250 łapek w dół To chyba od tych co szurają nosem po podłodze i doszukują się nierówności

    80. gen2prog

      To może i ja się wypowiem. Używałem dużo Martena i muszę powiedzieć, że bardzo łatwo i sprawnie się z nim pracuje. Jako, że posiadam dom i starą piwnicę to postanowiłem wyłożyć płytkami podłogę. Dom stary to i podłoga fale Dunaju. O dziwo system Marten dość dobrze się sprawdza jak są duże nierówności na podłodze (ten z szarymi klipsami bo są jeszcze białe bez łódki) podłoga fajnie trzyma płaszczyznę. Niestety system z klipsami dość drogo wychodzą dlatego postanowiłem spróbować chińskiego systemu wielorazowego użytku. Od razu co mi się rzuciło w oczy to, że on jest na równe powierzchnie jak się robi na podłodze która ma nierówności to gorzej się z nim pracuje. Po położeniu od razu strzeliły mi 3 druciki mimo, że wszystko dokręcałem ręką i to dość lekko żeby sprawdzić jak to działa. Jeśli będzie można na drugi dzień użyć tych samych klipsów to system będzie fajny choć będzie wymagał nieco przyzwyczajenia. Z Martenem miałem już sporo do czynienia i tam robota sama szła po prostu wygodniej mi się pracowało i zaciskało używając szczypców. Próbowałem robić też z twardego drutu coś na wzór tego szarego uchwytu i nawet to działało i na drugi dzień można było wyjąć - ale to już dla cebulaków :)

    81. gnoza

      Używam chińskich i są bardzo wygodne przy dużych formatach. Są w stanie wyciągnąć zassane przez klej narożniki. Staram się je demontować po wstępnym związaniu kleju bo niestety zostawione na dłużej potrafią się zaklinować. Ogólnie polecam.

    82. adi basak

      Robisz kawał dobrej roboty :) zresztą widać po lajkach

    83. Jakub Mazur

      Swietny material a co do tych chińskich zółtych są one dobre uzywalem ich w lazienkach i na podlodze w apartamentach i są naprawde swietne minus tego byl taki ze w kilkunastu sztukach drucik poprostu pękł ale jest to normalne osobiscie polecam :)

    84. Robert J

      Miałem przyjemność spróbowania kilku systemów. Każdy ma plusy i minusy. Np. bramki czyli klipsy Raimondi przy podstawie mają coś w rodzaju stożka co przy zbyt mocnym spięciu powoduje rozejście się szerokości fugi. Za to klipsy Kubali takiego mankamenty nie mają i dodatkowo pasują do szerokości klinów Raimondi.

    85. al

      Test ok. Używałem systemu (wsuwanie klinów) i trochę pomógł przy długich płytkach, ale właśnie przy krzywych płytkach jest problem, bo nie działa i klipsy się zrywają. To rozjeżdżanie też "napsuje krwi", jak jest większa powierzchnia i więcej do zrobienia. Natomiast robiłem to dla siebie, a jestem całkowicie innej profesji, więc bez systemu miałem obawy, że sobie nie poradzę lub zrobię źle. Szkoda, że wcześniej nie natrafiłem na Mario, bo nauczyłbym się z filmów i nie musiałbym tego kupować. Tak to podsumuję. Ostatnio robiłem panele winylowe i już po przeszkoleniu, wychodzi dobrze, choć mam zastrzeżenia do pękania na krawędziach. Producent źle to pakuje albo kurier ćwiczy mięśnie i rzuca tym w dal, albo produkt jest niedopracowany. Koszt metra to ponad 100 złotych, więc chyba średnia półka. Trochę jestem zawiedziony jakością przy układaniu (które jest proste i bez brudu). Wygląd super. Wracając do płytek, są bardzo trwałe i dają poczucie estetyki i czystości, natomiast trudniej je układać. Miałem płytki 60 cm x 15 cm (około) i klej elastyczny potrafił wygiąć płytkę, natomiast system sobie z tym nie poradził, jak już klej złapał, to koniec, system do wyrównania nie działa! Jedynie oderwanie płytki i ponowne nałożenie i wymiana na nową, prostą. Takie przemyślenia.

    86. Marek Marecki

      Zle smarujesz klejem smarujesz płytkę i podłogę grzebieniem 8mm

      1. Glazurnik Łódź

        Nie.

    87. Sobie Robie

      Ciekawa sytuacja z tym Rubi. Widać, że urywają się w miejscu w którym urywać się powinny, tylko nie w powinny tego robić w trakcie dociągania 😱. Układałem na tym systemie płytki 50x50 i problemu nie było, może miałem z innej dostawy te paski. Wadę którą zuważyłem to to, że jak klej wchodził pomiędzy pasek i płytkę to przy demontażu pasek zrywał się nie tam gdzie powinien tylko w fudze i ciężko było wyskrobać resztki kleju wraz z końcówką paska. Trzeba mocno na to uważać. Niestety za szybko nie sprawdzę pasków z nowych dostaw bo na naszym remoncie do płytek jeszcze daleko. Zapraszam na nasz kanał!😎

    88. Lenek8005

      Bardzo mi pomogłeś. Wziąłem się za remont łazienki a doświadczenie w tym zakresie mam niewielkie tak wiec już wiem który system ,,poziomowania" zakupię. Dzięki

    89. Arkadiusz Gratys

      Hej, jestem po testach chińskiego skręcanego systemu, śmiało mogę go polecić, nie miałem z nim żadnych problemów przy skręcaniu, nic się nie urwało itp. Aby wygodnie pracować z tym systemem wazne aby stosować krzyżyki o minimalnej grubości 2mm - wtedy bez problemu wyjmie się haczyk z pod płytki i nie uszkodzi rantu, dodatkowo przed podłożeniem haczyka pod płytkę warto go zamoczyć np w oleju roślinnym - klej praktycznie nie przyczepi się i po kilkunastu godzinach lub następnego dnia wyjąć haczyki z pod płytek - klej na tyle będzie "miękki" że nie będzie problemu z wyciągnięciem. Jeśli chodzi o dokręcanie czarnych nakrętek to większość dokrecalem palcami - nie było konieczności stosowania klucza - istotne jest to że przed poziomowaniem wstępnie ustawiałem płytkę aby klinami zrobić delikatną korektę. Ogólnie podłoga wyszła równa, żaden klin się nie urwał/pękł itp, wszystkie kliny są do ponownego użycia, polecam 👍 Dzięki Mario za test 😉

    90. Elwamkow

      Ja używałam do takich płytek Dextera z Leroy. I wyszło mega :) Dodam, że pierwszy i jedyny raz (póki co) kładłam płytki. Ani jeden klips nie pęknął, podłoga prosta wyszła. Jestem z niego zadowolona, aczkolwiek nie mam porównania 😂 I tak mi się spodobało, że kładłabym jeszcze, ale już nie mam gdzie 😂 Super test. Pozdrawiam!

    91. Henryk Czechowicz

      Na idealnie płaskiej powierzchni,tyle duperele,no lepiej karmić jak kłaść płytki😂😂🤣

    92. Łukasz Raszka

      Moim zdaniem wygrywa "Twist". Osobiście nigdy nie używałem takiego systemu ale dla początkujących jest to dobre rozwiązanie. Pozdrawiam :-)

    93. szczupak król wòd

      Trochę robiłem tymi systemami. Fajna sprawa, nie kombinujesz z dobijaniem płytek tylko pyk I ułożone. Z dociskaniem klinow to palcami sobie radzilem modę dlatego że trochę siły mam w rękach. Ale na równych podłożach szkoda czasu na zabawę z tym

    94. Adrian Tajne

      Dzień dobry, Panie Mario, mam pytanie trochę z innej beczki, proszę o radę, mam domek gdzie jest strop lany zbrojony na poddaszs 15 cm, chce go ocieplić styropianem na podłogę 10 cm w jedna stronę i 10 cm w druga , i mój pytanie, te poddasze jest używane do rupieci, nie jest to mieszkalne poddasze, co prawda mam ocieplane skosy i przykrecone płyty kartongips ale nie zanosi się bym to wykorzystał do mieszkania, czy mogę na ten styropian dać klej siatkę i na to płytki? Zda to egzamin bez wylewki? Nie chce inwestować w wylewke, styrodur znowu odpada bo jest bardzo drogi, czy szkoda zabawy, raczej styropian będzie pękał i płytki razem z nim gdy będzie się tam chodzić? To jest w sumie zaledwie 80m2 po podłodze

    95. Michał Kutkowski

      Dzięki tak jak bym materiał był dla mnie. Pozdrawiam ! :)

    96. Luka B

      Powiem wam tak może i przy końcu masz rację że czasem wystarczy dobra poziomica krzyżyki i trochę wprawy i tak w 90 procent przypadków robię. ALE np przy kładzeniu płyt 120 na 60 na mijankę i ich własnej krzywiźnie plus minus 2 mam tsk zwany banan środkiem przy użyciu dobrych mocnych klinow i plastikow można sobie pomóc i te niedoskonałości płytek zniwelować. Pozdrawiam a test mega super👍

    97. Mian Armol

      Ten chinski skrecany wedlug mnie najlepszy i tak uzywalem i jestem zadowolony i oszczedzilem nerwow ;p

    98. Kamil Sonsalla

      Ja mam te chinczyki okrągłe i chyba są najlepsze, polecam

    99. Darius bla

      Mam pytanie co do chińskich skręcanych Jaką szczelinę można dać najmniej nigdzie tego nie piszą Z góry dziękuję i pozdrawiam

    100. Sk Sks

      Mario genialny test, tego było potrzeba:) Tylko szkoda że nie przetestowałeś Raymondi system klinowy. Zwróć proszę uwagę jak solidna jest zaciskarka która wykonana jest w całości z metalu, poza rekojmią, używam tej samej maszynki już 8-9lat . A co do rozjeżdzania się, ukladam kilka rzędów, ponadto dodaję nawet klipsy na bokach płytek tych samych które tu prezentowałeś, daję po 2 na każdy bok, a czasami nawet i 3 jeśli płytka mi nie pasuje... wyrównuję szczeliny, klinuję by się nie rozjeżdzały (np. od sciany do ściany) i wtedy lecę z klinami. Wychodzi super i nie ma problemu. Oczywiście używam tylk wolno schnącego kleju i robię go odrobinę rzadszy, wtedy klipsy bez problemu dają radę „podciągnąć” nawet i po 30-40minutach Przez 20lat nie miałem jeszcze nigdy reklamacji że odpada czy pękają więc troszkę rzadszy klej nie ma negatywnego wpływu. Dzięku raz jeszcze za świetny test i czekam na dalsze ciekawostki